2009-06-01

Amputera, ja tack!

Nu är jag faan less... Har drats´med det här hela länge nu, en månad för att vara exakt. Jävla förkylning som inte vill gå över!!! Vad ska man göra egentligen för att bli frisk?! Har snytt mig så blodet forsade, ätit otaliga kurer med Rinexin, sprayat med nässpray, nässpray mot pollen, druckit mycke vatten och vilat, vilat, vilat........... Snälla! Amputera min snorfyllda näsa!!! Är det alltså tänkt att hela sommaren ska gå åt till att snyta ut snor eller finns det någon större mening med denna helvetiska åkomma som drabbat mig? Är det så att jag gör bort århundradets förkylning, lika bra att dras med det flera veckor så slipper jag förkylning i en tidsintervall på, säg... 5 år? Ett år för varje vecka jag varit sjuk nu?

Och jag säger då det, gott folk. Stanna hemma och sluta res runt i världen! För det är på grund av såna som NI, vi patrioter får dessa förbannade sjukor! Ni reser iväg till andra länder och i bagaget hem till Sverige ligger dessa små elaka bacillusker och bara väntar på att få hoppa på en oskyldig svensk, och vips är epidemin igång! För det är tydligen så att nya sjukdomar, förkylningar och annat, angriper oss och eftersom bacillerna är "nya" för oss slår de oxå ut hela vårt försvarssystem och det tar längre för våra kroppar att motarbete dem. Nej, låt oss ha kvar våra gamla, goa baciller som vi vet hur man ska handskas med. De är lika veka som oss och kapitulerar efter nån vecka eller så, medan de nya tror att de ska kunna invadera och ta över. Det kanske är det som är den nya krigsplanen? Ett land väljer ut ett annat land som de vill konkurera, de skicka över baciller som försvagar ett land och därefter trupper i form av människor som sedan lyckas erövra ett helt oskyldigt, omedvetet stackars land....som Sverige.....

Usch vad jag yrar.....tror jag har feber......

2 kommentarer:

  1. tjo hopp!

    Hoppas att din förkylning ger sig snart... så där bara pang bom! Många har haft sånna superlånga förkylningar i år...
    Jag har förresten hört att det finns ca 200 förkylningsvirus i omlopp i Sverige. Men då man haft en sorts förkylning så kan man inte få den igen... men då har man 199 kvar. Så har man två förkylningar per år. Så måste man leva i 100 år för att vara säker på att slippa bli förkyld...
    Det var en biologi-lärare jag jobbat med en gång som berättade detta :P

    SvaraRadera
  2. Jaha...jaaa det var ju uppmuntrande info :P

    SvaraRadera