2011-02-11

Februari...sug min...

Nu är jag less på vinter. Nu vill jag ha sol och värme. Å snacka om att januari och februari är världens mest ovärda månader! Finns ingen nytta med dom! Dom finns bara till för att påminna oss nordbor att, Ja, det är lååååångt kvar innan dess det blir vår och sommar! Kyla, snö...mörker...omän det börjar ljusna lite mer på dagarna.... Men shit..hade det inte varit för semmeldagen så har jag skyndsamt rivit ut februari månad ur almanackan, och uppmanat omgivningen att göra detsamma! Fast vänta...i år infaller visst fettisdagen i mars!!! Åååhhhh...Finns ju en annan positiv sak med februari....den tar ju slut snabbare, å på måndag är halva skiten bortgjord....

BTW..Alla hjärtans dag är ju på måndag. Ni glömmer väl inte bort det? Fast det känns trist att min älskling är 80 mil söderut... :'( Fast å andra sidan borde jag ju vara van att fira alla hjärtans dag ensam....Tror knappt att vi firat den tillsammans under de 5 år som vi kilat stadigt. Har alltid varit nåt som hållit oss isär. Tragiskt men sant. Nästa år kanske vi får vara tillsammans! Håll modet uppe, tänk positivt och den som väntar på nåt gott.... :P

Imorron bär det av till Piteå, lite shoppning, fika och uppvaktning av min 88-årige farfar. Blås ut ljusen å önska dig nåt, gubbe lille :D

Tjing!!

2 kommentarer:

  1. Och jag som tänkte skriva att det är ju fettisdag då jag såg ditt utlägg om januari och februari... men så läste jag vidare och kom på att jag själv sett att den infaller i mars...
    Och Alla hjärtans... fast- inte det heller.
    Men bok-rean då? Jag älskar bokrean iaf :P

    Fast, jag kan nästan instämma i Katten Gustafs resonemang - Februari är årets armhåla...

    Dock så fyller ju Johan år (idag - den 11:e), mamma och Lena... även min farmor, min kusin mimmi, min moster Anna-Karin och min faster Maggan (du vet...) år i feb... så man har det man gör :P
    Blir 80-årskalas på söndag, om man hinner...

    Hoppas att du hittar nått trevligt i Piteå under stads-turen där iaf :)

    Vi ses om inte annat på torsdag, förhoppningsvis :)
    Vinke och kram

    SvaraRadera
  2. Vet ju om att bokrean är din grej....men jag har som aldrig fastnat för den.. Är ju ingen bokmal heller... Men jag har hittat några böcker i årets rea som jag är lite intresserad av :)

    Såg ju att Johan fyllde år...i går.. :P Har grattat honom oxå :) Det var visst många i din krets som fyller år i februari :) Det kan ju höja statusen på den månaden lite, att gå gå på trevliga kalas å såå...

    Ja det ska bli kul att åka till Pite en sväng :) Är så less på att bara vara hemma..... Sen har jag inget ärende direkt, så jag får se om jag hittar nåt roligt :)

    Det blir trevligt att ses på torsdag, ser framemot det!! Vi hörs säkert av före det :)
    Ha det bra så länge :) Kramen å natti....

    SvaraRadera